Wypełniając powyższe formularz wyrażają Państwo zgodę na naszą politykę prywatności, z którą można zapoznać się tutaj.
©2024 Innovar3D. All rights reserved.
Innovar 3D (siedziba główna)
ul. Łęgska 41
87-800 Włocławek
INNOVAR 3D - Łódź
ul. Listpadowa 113b/2
92-117 Łódź
INNOVAR 3D - Warszawa
ul. Opinogórska 3/39
04-039 Warszawa
tel. +48 799 01 77 77
email: biuro@innovar.pl
NIP: 8883038240
+48 799 01 77 77 biuro@innovar.pl 9:00 - 16:00
Zakupy online są tak wygodne i szybkie. Wystarczy kilka kliknięć myszką, by za kilka dni dostać przesyłkę z wybranym produktem. Jednakże najbardziej czasochłonnym ich etapem jest podjęcie odpowiedniej decyzji zakupowej. Z pomocą tym najbardziej niezdecydowanym konsumentom przychodzi wizualizacja produktów w 3D. Daje możliwość oceny produktu zupełnie tak jak na żywo, pod każdym kątem, z daleka i z bliska, czy to formie 360° lub wykorzystując technologie AR i VR. W jaki sposób działa i czy naprawdę jest pomocna?
Za pomocą skanera 3D można przerobić dowolny obiekt materialny na plik cyfrowy. I to niezależnie od tego, czy będzie to para butów, narty, szalik, element rekuperacji czy klucz mechaniczny. Specjalny skaner 3D zbiera informacje dotyczące obiektu w czasie rzeczywistym, które następnie przerabia się na obraz, dający odwzorowanie co do najmniejszego szczegółu. Dzięki naniesieniu tekstury otrzymana wizualizacja jest niemalże identyczna z oryginałem i charakteryzuje się zachowaniem wszelkich szczegółów, proporcji i odległości. Z usług skanowania 3D korzysta coraz większa liczba firm, producentów i przedsiębiorstw, by udostępnić internautom obiekt w formie filmu lub obrazka do swobodnego nawigowania na swojej stronie — takiego, który można dowolnie przybliżać, oddalać, a także obracać wokół własnej osi. Internauci mogą spotkać się z wizualizacją 3D obecnie coraz częściej.
Jak przekonać klienta do zakupu mebla? Każdy z nich ma ochotę ocenić dany produkt na żywo – w ten sposób może łatwo oszacować, ile powierzchni zajmie we wnętrzu, sprawdzić jak prezentuje się jego obicie czy zobaczyć jego prawdziwy kolor. Ale nie zmienia to faktu, że współcześnie coraz więcej konsumentów pragnie wykonywać zakupy wygodnie, w formie online, bez wychodzenia z domu. Wykorzystując skan 3D mebla oraz technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR) może w prosty sposób, wykorzystując nasz smartfon, ustawić interesujący nas mebel w pokoju i sprawdzić, czy on nam pasuje. Skanowanie mebli w 3D dają im tę możliwość. Salony meblowe coraz częściej zamieszczają na swoich stronach skan w 3D, ponieważ wiedzą, że liczba internautów odwiedzających daną witrynę znacznie przewyższa liczbę klientów odwiedzających salon stacjonarnie. Fotorealistyczny projekt fotela może także na tyle zainteresować potencjalnego kupca, że zdecyduje się on odwiedzić osobiście sklep i sprawdzić go na wystawie, gdzie obejrzy z każdej strony i sprawdzi wszystkie detale i zdobienia.
Skan mebli to jednak nie tylko rozwiązanie dla klientów, zyskać na nim mogą także producenci z branży meblarskiej. Zanim ruszy proces produkcji seryjnej, tworzy się prototyp, a jego skan umożliwia wprowadzenie wszelkich modyfikacji i ulepszeń w pliku cyfrowym. Skanowanie trójwymiarowe pozwala także wprowadzić z powrotem na rynek modele, które wyszły z produkcji seryjnej. A wszystko to za pomocą inżynierii odwrotnej — to technika pozwalająca opracować projekt, gdy ma się do dyspozycji tylko gotowy model. W ten sposób można odtworzyć na przykład staroświeckie krzesło z osiemnastego wieku, wytworzone przez lokalnego rzemieślnika czy stolarza.
W jaki sposób specjaliści powiązani z branżą budowlaną mogą wykorzystać skanowanie 3D w swojej pracy? Oczywiście stanowi ono przydatne narzędzie dla architektów podczas wykonywania projektu oraz dokonywania obliczeń i pomiarów. Ale na tym jednak rola skanowania w tej branży się nie kończy. Z powodzeniem tę technikę wykorzystują deweloperzy do tworzenia stron z wizualną reprezentacją budynku, który jeszcze nie został oddany do użytku. Z pewnością każdy klient biura nieruchomości z chęcią zajrzy na stronę zawierającą wizualizacje 3D budynków i odwiedzi miejsce, w którym planuje swoją przyszłość. Z pomocą tej techniki można ocenić budynek z zewnątrz i wszystkie jego szczegóły, takie jak tekstura fasady, drzwi, ścian i okien. Wirtualny spacer w jakości 4K to nowa jakość promocji.
Obecnie nawet ¾ konsumentów dokonuje zakupów online. Ta forma jest dla nich o wiele wygodniejsza, choć do jej największych wad należy brak możliwości sprawdzenia produktów na żywo. Dzięki wizualizacji 3D na stronie ten problem może zostać wyeliminowany, a kupujący chętniej będą dodawali produkty do koszyka, nawet tak duże i kosztowne jak meble. Wizualizacje 3D na podstawie skanu 3D to innowacyjne narzędzia promocyjne, w które warto zainwestować, by zwiększyć swoje zyski ze sprzedaży.